Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 2 Μαΐου 2012

Προτεινόμενη Εργαστηριακή Άσκηση 1 : Εκτίμηση του βαθμού επιχειρηματικότητας που κρύβουμε μέσα μας





Στο πλαίσιο της επικοινωνίας μας για τη διδακτική της επιχειρηματικότητας θα προτείνουμε μερικές απλές άμεσα εφαρμόσιμες εργαστηριακές ασκήσεις ανάπτυξης επιχειρηματικής αντίληψης έτσι ώστε να συμβάλλουμε στην επίτευξη των στόχων ενός προγράμματος επιχειρηματικότητας με άμεσο και ευχάριστο τρόπο.
Στο πλαίσιο της 1ης άσκησης ο  εκπαιδευτής επιχειρηματικότητας έχει φτιάξει μερικά σακουλάκια που κρύβουν αντικείμενα και προϊόντα καθημερινής χρήσης. Τα αντικείμενα αυτά μπορεί να είναι οτιδήποτε θα δημιουργήσει ιδέες επιχειρηματικής αξιοποίησης.

Πριν ξεκινήσει η άσκηση ο εκπαιδευτής ζητά από τους εκπαιδευόμενους να βαθμολογήσουν από 1 -5 την επιθυμία τους να γίνουν επιχειρηματίες. Στο βαθμό αυτό συνυπολογίζουν και την πίστη που έχουν στις ικανότητες τους. Έστω ότι στην τάξη υπάρχουν δώδεκα φοιτητές. Οι τέσσερις ψηφίζουν 1 και οι υπόλοιποι οκτώ 2.

Ο εκπαιδευτής υπολογίζει το βαθμό επιχειρηματικότητας ως εξής:

Φοιτητές που ψήφισαν 1 * 1 = 4 * 1= 4

Φοιτητές που ψήφισαν 2 * 2 = 8*2 =16

Βαθμός Επιχειρηματικότητας = 4+16 =20

Στη συνέχεια ο εκπαιδευτής ζητά από τους φοιτητές να ανοίξουν το σακουλάκι με τα αντικείμενα και να το παρατηρήσουν χωρίς να αφήσουν το διπλανό τους να το δει. Κατόπιν θα έχουν δέκα λεπτά να σκεφτούν μια επιχειρηματική ιδέα με τα συγκεκριμένα αντικείμενα. Κάθε άτομο ή ομάδα παρουσιάζει την επιχειρηματική ιδέα της.

Αφού ολοκληρωθεί η παρουσίαση οι φοιτητές ξαναψηφίζουν για να προσδιορισθεί ο νέος βαθμός επιχειρηματικότητας. Έτσι για παράδειγμα 5 φοιτητές ψηφίζουν 2 και 7 φοιτητές ψηφίζουν 3.

Ο εκπαιδευτής υπολογίζει το βαθμό επιχειρηματικότητας ως εξής:

Φοιτητές που ψήφισαν 2 * 5 = 10

Φοιτητές που ψήφισαν 3 * 7 = 21

Βαθμός Επιχειρηματικότητας = 10+21 =31

Στη συνέχεια ο εκπαιδευτής ζητά από τους φοιτητές να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις ανταλλαγής προϊόντων με τις άλλες ομάδες για να βελτιώσουν τα παρεχόμενα προϊόντα ή υπηρεσίες τους. Στη συνέχεια παρουσιάζουν στις υπόλοιπες ομάδες τα αποτελέσματα της διαπραγμάτευσης και τα νέα προϊόντα που παράγουν.

Εν συνεχεία πάλι ψηφίζουν για να προσδιορισθεί ο νέος βαθμός επιχειρηματικότητας. Έτσι για παράδειγμα 6 φοιτητές ψηφίζουν 3 και 6 φοιτητές ψηφίζουν 4.

Ο εκπαιδευτής υπολογίζει το βαθμό επιχειρηματικότητας ως εξής:

Φοιτητές που ψήφισαν 3 * 6 = 18

Φοιτητές που ψήφισαν 4 * 6 = 24

Βαθμός Επιχειρηματικότητας = 18+24 =42

Στόχος της άσκησης είναι να δείξει ότι οι απλές ιδέες βελτιώνουν σε μεγάλο βαθμό την αντίληψη που έχουμε για την επιχειρηματικότητα αλλά και την αυτοπεποίθηση που έχουμε σχετικά με τις ικανότητες μας να γίνουμε επιχειρηματίες



ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ - ΠΗΓΕΣ

• "Οικονομική Εκπαίδευση: Θεωρία και Τεχνικές Διδασκαλίας" Εκδόσεις ΕΥΡΑΣΙΑ, Κεφάλαιο 10 «Η τεχνική των ομάδων και οι μελέτες περιπτώσεων»

• "Οικονομική Εκπαίδευση: Θεωρία και Τεχνικές Διδασκαλίας" Εκδόσεις ΕΥΡΑΣΙΑ, Κεφάλαιο 6 «Μεθοδολογία διδακτικής της επιχειρηματικότητας στην εκπαίδευση»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συμμετοχή στο 5ο Φεστιβάλ Νεοφυούς Επιχειρηματικότητας GRBossible, που διοργανώνει για πέμπτη χρονιά το skywalker.gr

  Είναι ιδιαίτερη χαρά και τιμή η συμμετοχή μου στο 5 ο Φεστιβάλ Νεοφυούς Επιχειρηματικότητας GRBossible , που διοργανώνει για πέμπτη χρον...